lite update..

hmm.. jag sitter i Kallsedet en liten stuga mitt i skogen. järpen är 6,9 mil bort. blir glad varje gång jag ser en bil.. så ensligt är det här ute.. tankarna om att möta på en fet äcklig o arg björn kretsar kring mitt huvud så fort jag uppfattar att jag är ensam å dom andra 300 meter längre in i skogen än mig..

rädslan för att köra åt helvete är större än nånsin med.. 130 km i timmen på en krokig jävla grusväg 5 mil rakt in i skogen utan täckning på mobilerna.. häromdan resulterade det i punka.. inte bara en gång utan två !  när vi ska byta däckfan så passade inte extra däcket.. så vi skruvar på det gamla. domkraften viker sig o sjunker ner i sanden. bilen håller på tippar.. tre killar får pressa upp bilen medans bytet sker. sen skulle vi försöka köra hem på fälgen. men då va strömmen i bilen slut.. så vi skulle dra igång bilen med den andra vi har. men då gick linan av.. fick igång bilen tillslut bland en miljard knott.. gummit från fälgen bestämmer sej för att ta självmord.. två killar fick gå 5 km haha..


i övrigt e det ett chill jobb att vara skogsröjare. en massa frihet, fin natur o en jävla massa radiolyssnande i våra hörselkåpor..


btw rest in peace Ryan dunn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0